Prostředí programu
Úvodní obrazovka
Okno programu je členěno tak, aby bylo přehledné a přitom zobrazovalo maximum potřebných informací.
- Hlavní ovládací prvky - menu, ikony, otevřené karty
- Hlavní okno - zobrazuje obsah aktivní karty, při otevření programu je to standardně kartotéka
- Informační panel - zobrazuje detailní informace o aktivním pacientovi
- Stavový řádek - spodní panel indikuje stavy speciálních modulů, nebo zobrazuje důležité zprávy viz. Indikace stavu služeb
Menu a pruh ikon
Základní menu obsahuje tematicky sdružené nabídky. Ty se mohou lišit podle aktivních modulů v licenci. Ikony můžeme upravit dle našich potřeb, aby nejčastěji používané nástroje byly snadno k dispozici.
Ikony upravíme tak, že klikneme pravým tlačítkem myši do pruhu ikon a z otevřené nabídky vybereme Upravit... Následně se nám zobrazí nabídka aktivních a dostupných ikon. Požadované ikony přetáhneme z Dostupných funkcí v levé části tabulky levým tlačítkem myši do námi vybrané Skupiny mezi Tlačítka ve výběru v pravé části tabulky. Změny potvrdíme tlačítkem OK.
Kromě volby Upravit můžeme v novém menu využít i další nástroje k nastavení zobrazení.
- Použít tlačítka jiného uživatele – pro urychlení lze použít jiný uživatel jako vzor pro nastavení
- Načíst stará tlačítka
- Informační panel – zatrhnutím lze zobrazit pravý identifikační panel s nejdůležitějšími informace o pacientovi.
- Identifikační řádek – zatrhnutím lze pod lištou nástrojů zobrazit řádek se jménem pacienta, rodným číslem, poznámkou a atributem Cave/alergie z anamnézy.
- Zobrazovat jen ikonky – po zatrhnutí umožňuje zobrazovat horní Pruh ikon bez doprovodného písemného popisu
- Přehled oken – zapíná a vypíná spodní lištu, ve které se zobrazují tlačítka otevřených oken. Ty lze rovněž skrýt kliknutím na křížek na liště, nebo v Nástrojích->Přehled oken.
- Přepnout na staré menu – zapne nám starší typ zobrazení
Informační panel
Informační panel nám zobrazuje důležité informace o pacientovi. Zobrazení/skrytí Infopanelu nastavíme kliknutím pravým tlačítkem myši nahoře v pruhu ikon a zatrhnutím/odtrhnutím kolonky Informační panel. Následně stačí v kartotéce kliknutím označit pacienta a infopanel nám ukáže nejdůležitější informace, aniž by bylo potřeba otevřít kartu pacienta. Zobrazované informace můžeme individuálně upravit dle potřeb jednotlivých uživatelů. Zobrazení tedy může být různé pro jednotlivé zaměstnance, nebo odbornosti.
Infopanel se skládá z několika částí/panelů.
- Identifikace
- Ambulance
- Plánovač
- Pojišťovna
- Finance
- Úkoly
- Laboratoř
- SmartGUIDE
Některé mohou být neaktivní z důvodů typu licence, některé je vhodné schovat, protože informace z nich není pro daného uživatele relevantní. Zobrazení/skrytí jednotlivých částí infopanelu se provádí kliknutím pravým tlačítkem myši na záhlaví (modrý řádek) některé části Infopanelu a zatrhnutím požadovaných kolonek, nebo po kliknutí pravým tlačítkem myši kamkoliv do jednotlivých částí infopanelu výběrem první položky výběru - Zobrazení panelů.
V každé části infopanelu si může uživatel vybrat jednotlivé položky, které chce u pacienta zobrazit. Každá odbornost, nebo typ personálu (např. lékař, sestra, recepční, ...) tedy mohou mít zobrazeny jiné položky. Výběr zobrazovaných polí v jednotlivých částech infopanelu provedeme kliknutím pravým tlačítkem myši v prostoru dané části a zatrhnutím požadovaných položek. Nezatrhnuté položky se v Infopanelu nezobrazují.
Nejrychleji můžeme Infopanel minimalizovat kliknutím na šipku > v dolní části. Opětovně ho vyvoláme kliknutím do žlutého pole na pravé straně.
Ovládací tlačítka formulářů
Ve většině formulářů jsou v pravém horním rohu umístěna následující ovládací tlačítka. Tlačítko, které lze použít je barevné. Neaktivní tlačítko má šedou barvu a použít ho nelze. Tlačítka vždy reagují na postavení ve formuláři. Pokud má formulář více částí, tak vždy pracují s položkami, na kterých je umístěn kurzor.
- Nový – vytvoření nového záznamu
- Smaž – smaže aktuální záznam
- Uprav – umožní provádět změny v aktuálním záznamu
- Ulož – uloží aktuální stav
- Vrať – vrátí všechny změny od otevření nebo posledního uložení
- Obnovení – obnovení okna pro zobrazení změn
Informační systém SmartMEDIX®
Program SmartMEDIX®
- Spuštění programu
- Přihlášení do programu
- Prostředí programu
- Základní dovednosti
- Indikace stavu služeb
- Datový přístup
- Přehledy
- Tiskový modul
- Tisková galerie obrázků
- Uživatelské číselníky
- Aplikační připomínka
- Novinky
- Automatické aktualizace
- Vzdálená pomoc
- Aplikační server
- Automatické odesílání
- Nastavení zachytávacího zařízení
- Replikace dat
- Vstup pacienta
- DICOM
- Historie dokumentace
- Historie přístupu
- Přehled preventivních prohlídek
- Úprava nástrojových lišt
Subjekty
- Kartotéka pacientů/klientů
- Čekárna
- Identifikace klienta/pacienta
- Zaměstnavatel
- Registrace pacienta
- Zařazení pacienta
- Adresy a kontakty
- Skupiny pacientů
- Interní osoby
- Externí osoby
- Pracovnělékařské služby
- Deník
- Firmy a instituce
- Spolupracující lékaři
Ambulance
- Testování a očkování proti COVID-19
- Registrace na očkování proti COVID-19
- Anamnéza
- Denní záznam
- Dispenzární péče
- Dokument / Zpráva
- eRecept
- Hlášení ošetřujícího lékaře (HOL)
- Inkontinenční pomůcky
- Neschopenka / eDPN
- Očkovací kalendář
- Práce neschopní (DPN)
- Přehled dispenzární péče
- Přehled očkování
- Přehled prohlídek
- Přehled předepsané léčivo
- SmartMEDIX.net
- Žádanka na vyšetření COVID-19 / Hlášení výsledku testů
- Anamnestické údaje
- Číselník dispenzárních skupin
- Číselník indikačních skupin
- Číselník prohlídek
- Dekursy - přehled
- Diabetes
- Generování PDF zabezpečených heslem (PINem)
- Gravidita
- Laboratorní žádanka
- Medikační list
- Neschopenka
- Očkování
- Operace
- Prohlídky
- Přehled hospitalizací
- Přehled operací
- Přehled přítomných stavů
- Případ
- Přítomný stav
- Recepty
- Roční výkaz o činnosti ZZ (formulář)
- Specializovaná vyšetření
- Stálé diagnózy
- Šablony laboratorních žádanek
- Trvalá medikace
- Vydané poukazy - přehled
- Vyšetření/ošetření FT
- Vyšetření/ošetření K
- Vyšetření/ošetření Z
- Warfarinizace
Pojišťovna
- Ambulantní péče
- Vyžádaná péče
- Nepravidelná péče
- ZUM a ZULP
- Tvorba dávek
- Protokol
- Export vyúčtování dávek
- Faktury
- Archiv dávek
- Archiv dokladů
- Přehled výkonů
- Bonifikační program VZP
- Smluvní Pojišťovny
- Smluvní výkony
- Denní souhrn
- Hromadné zadání
- Nestandardní výkony
- Sdružené výkony
- Těhotenské balíčky
Finance
- Sortiment a ceník
- Účet pacienta
- Tvorba dokladů - vyúčtování položek
- Doklady vystavené pacienta
- Příspěvky
- Pokladny a EET (Elektronická evidence tržeb)
- Doklady vystavené
- Hromadné vyúčtování zaměstnavatelům
- Kategorie a provize
Sociální agenda
- Cíle a intervence
- Definice diagnóz
- Diagnózy
- Evidence
- Hromadné úkony
- Intervence
- Ošetřovatelská anamnéza
- Plán péče
- Plán úkolů
- Úkoly pacienta
- Výkaz péče
- Zařazení úkonů
- Záznamy
Objednávkový kalendář
Nástroje
- Číselné řady
- Datová schránka
- Historie přihlášení
- Kontextová nápověda
- Nástěnka
- Odeslání SMS
- Plán úkolů
- Poštovní klient
- SmartOCR
- Správa frází
- Zálohování
- SmartLoader
Nemocnice
Laboratorní výsledky
Depozita
Stomatolog
Obrazová dokumentace
Štítky
Konfigurace
- SÚKL šifrovací certifikát
- Šablony formulářů
- Certifikáty aplikace
- Certifikáty uživatele
- Dnešní datum
- Druhy záznamů
- Externí programy
- IČPE (ČSSZ)
- Nastavení aplikace
- Navádění dokumentů
- Personál
- Správa uživatelských práv
- Správa uživatelských profilů
- Systémové číselníky
- Uživatelské nastavení
- Změna hesla
Datový můstek
Asistovaná reprodukce (IVF)
SmartMEDIX® je modulární informační systém pro zařízení v zdravotnické či sociální sféře. SmartMEDIX® nachází uplatnění v ambulancích, poliklinikách, specializovaných zařízeních, sociálních ústavech, léčebnách dlouhodobě nemocných, v oblasti prenatálního screeningu případně v zařízeních s integrovanou laboratoří.
SmartMEDIX® zahrnuje všechny běžné funkcionality zdravotnického systému jako vedení dokumentace, žádanky, vyúčtování péče na zdravotní pojišťovny, přímé platby, plánování apod. Nadto SmartMEDIX disponuje pokročilými funkcemi pro pořizování dokumentace, usnadněním mnoha úkonů použitím čtečky čárových kódů atp.
Při vývoji systému byl kladen maximální důraz na účelnost, intuitivnost, přehlednost a optimalizaci množství zobrazovaných informací a ovládacích prvků pro jednotlivé uživatele dle zaměření a pracovního zařazení.
Dosavadní uživatelé systému SmartMEDIX® všech věkových kategorií a různých úrovní praxe při práci s podobnými systémy potvrzují, že jim práce se systémem od počátku nečinila potíže.
Většina žádanek a formulářů vychází ze svých papírových předloh, které jsou mezi zdravotníky velmi zažité. Pro jednotlivá textová pole lze uživatelsky připravit výběrové seznamy, které pak činí pořizování žádanek velmi jednoduché a efektivní.