Nápověda k programu SmartMEDIX®

Index nápovědy |  Index modulu
 

Komunikace

Neklepat

Návod na zprovoznění komunikace mezi programem SmartMEDIX a čtečkami kartiček Neklepat:

Spustíme program SmartMEDIX, který musí mít platnou licenci pro zařízení "Neklepat". Pokud nemáme platnou licenci, pak se nám u záložky Neklepat (Konfigurace → Počítač Komunikace Neklepat) zobrazí následující upozornění:


 

  1. Z webových stránek podpory http://update.medax.cz/ stáhneme a nainstalujeme program "Neklepat - program fronta pacientů".
    Upozornění: Program se musí instalovat do složky "C:\Neklepat".
    Na daném počítači musí být nainstalován Firebird SQL Server verze 2.5.x.
     
  2. Spustíme program "Neklepat".
     
  3. V hlavní nabídce  vybereme volbu "Nastavení".

     
  4. Nastavíme typ programu na "SmartMEDIX".
    Dále nastavíme údaj server na "localhost" nebo na IP adresu, nebo uvedeme síťové jméno počítače, ke kterému se budou připojovat čtečky kartiček Neklepat.
    Například: localhost, 127.0.0.1, 192.168.1.1, SERVER1, POCITAC123 atd.
    Údaj port neměníme (ponecháme hodnotu 8000).
     

     
  5. V hlavní nabídce  vybereme volbu "Nastavení čteček".
     

     
  6. V pravém horním roku klikneme na tlačítko lupa .
     

     
    Program začne hledat čtečku v místní síti. Tato akce může trvat i několik minut.
    Průběh bude vypadat následovně:
      

     
    V případě, že se čtečka najde, program ji automaticky založí.
     

     
    V případě, že program čtečku nenajde, musíme kliknout na tlačítko a zadat ručně IP adresu čtečky (např. 192.168.1.8) a následně kliknout na tlačítko "Test" pro zjištění a uložení MAC adresy čtečky.
     
  7. Spustíme program SmartMEDIX, který musí mít platnou licenci pro zařízení "Neklepat".
     
  8. Nastavení zařízení Neklepat provedeme přes "Konfigurace  Počítač  Komunikace  záložka Neklepat".
     

      
    Nejdříve vyplníme údaj "Adresa serveru" a zatrhneme kolonku "Aktivní". Změnu uložíme zavřením okna konfigurace. Na počítači, kde má SmartMEDIX provádět komunikaci s "Neklepat", zrestartujeme program SmartMEDIX.
    Následně po opětovném spuštění SmartMEDIXu otevřeme nastavení přes "Konfigurace  Počítač  Komunikace  Neklepat".
    V ideálním případě se nám nová čtečka automaticky objeví v programu SmartMEDIX. Jestliže se neobjevila, tak v programu "Neklepat" klikneme na ikonku pro odeslání čteček do SmartMEDIXu.
    Nové čtečce určíme libovolný název a čekárnu, kam se budou nové kartičky zařazovat a změníme stav čtečky na aktivní.
     
    Dále lze každé čtečce přiřadit tlačítka (má smysl jen u čteček s displejem). Každému tlačítku lze nadefinovat jeho název, pořadí a libovolně druh návštěvy.
    Nová tlačítka se odešlou do programu "Neklepat" následovně:
    V programu "Neklepat" klikneme na ikonku a nové nastavení nebo změny nastavení se aktualizují v programu "Neklepat" a následně asi do 15 sec. se nové nastavení projeví i ve čtečce kartiček "Neklepat".
     
    Poznámka: Čtečka uvedená červeným písmem je čtečka, která nebyla nalezena v místní počítačové síti.

Ukázka nové kartičky ze zařízení "Neklepat" v čekárně:

 


 

Vyvolávací systém

Napojení SmartMEDIXu na vyvolávací systém Neklepat se provede v konfiguraci externích programů.

Postup nastavení:

  1. Otevřeme volbu "Konfigurace Aplikace Externí programy".
  2. Klikneme na tlačítko "Přidat nové zařízení".
  3. Z dialogu vybereme "Neklepat" (vpravo dole) a potvrdíme tlačítkem "OK".
  4. V tabulce externích programů se vytvoří nový řádek, ve kterém je již vše přednastaveno. Volitelně se může název "Neklepat" změnit například na text "Vyvolat pacienta" (tento text se použije v tlačítku pro vyvolání pacienta).
  5. Zavřeme okno konfigurace a restartujeme (ukončí se a znovu se spustí) program SmartMEDIX.
  6. Po spuštění programu SmartMEDIX klikneme v políčku "Filtr..." začneme psát "Vyvolat.." nebo "Nekle.." (záleží jak se externí program pojmenoval) a program najde požadovanou funkci. Poté se vyhledaná položka přetáhne stylem "drag&drop" doprava na místo, kde budeme chtít umístit nové tlačítko do hlavního ikonového pásu. Změna nastavení se potvrdí tlačítkem "OK".

To je vše. Potom když se otevře ve SmartMEDIXu čekárna a klikne se na tlačítko "Neklepat" nebo "Vyvolat pacienta", vyvolá se pacient z čekárny. (viz obrázek níže)

Poznámka: Lze vyvolat jen pacienty z čekárny, kteří mají v programu založenou kartu. To znamená, že když přijde do programu neznámá kartička, tak dokud se nezaloží karta (položky se zeleným písmem), tak nelze takovou položku vyvolat.

 


 

Privátní karty

Program SmartMEDIX umožňuje načítat ze zařízení Neklepat privátní kartičky (kartičky vyrobené dle přání zákazníka, které obsahuji zpravidla pouze identifikátor kartičky a jméno osoby).

Načítání privátní kartiček ze zařízení neklepat se povolí ve volbě "Konfigurace  Počítač  Komunikace  Neklepat" zaháčkováním parametru "Používat pole "Info" v kartě pacienta pro evidenci identifikátoru privátní kartičky". Personál přiřadí existující kartičky pacientům tak, že je bude zapisovat do zdravotní karty pacienta do sekce "Identifikace" do pole "Info". V případě, že se do SmartMEDIXu načte neexistující privátní kartička, lze kartičku přiřadit existujícímu pacientovi v kartotéce, nebo lze rovnou založit novou kartu včetně jména pacienta a čísla privátní kartičky.

Aktualizace: 14.11.2023 09:50:54

Datový můstek

Modul pro komunikaci s externími programy, službami a zařízeními.

Aktualizace: 15.07.2019 16:13:38
Nahoru