Nápověda k programu SmartMEDIX®

Index nápovědy |  Index modulu
 

Denní záznam

Základní popis

Deníkový záznam z vyšetření pacienta.

Umístění

Denní záznam lze otevřít ve zdravotní kartě pacienta výběrem záložky  Dekurs nebo v menu Ambulance kliknutím na položku  Denní záznam, případně klávesovou zkratkou Shift+Ctrl+D.

Vzhled a funkce

Panel oblíbených frází, seznamu záznamů v historii a nastavení okna se zapne/vypne kliknutím na  Panel.

Historie a seznam záznamů historie lze sbalit/rozbalit pomocí ikonky «. Výšku obou lze upravit tažením za jejich okraj (v závislosti na jejich umístění).

A - Rychlá volba

Na této liště se nachází tlačítka pro pohodlné provedení následujících akcí:

Nový záznam

Pod nástrojovou lištou jsou umístěna tlačítka Nový záznam a Vybrat dokument.

  Nový záznam, nebo také tlačítko  Nový slouží k zadání nového denního záznamu pacienta. Vybrat dokument zobrazí nabídku předloh a šablon pro vytvoření denního záznamu např. zda se jedná preventivní prohlídku, ambulantní vyšetření apod.

Vlastní dekurs

Pole dekurzu se v zásadě skládá ze dvou oblastí a to z oblasti editovatelné (v levé části)¨a oblasti informativní (v pravé části), kde se formou symbolů zobrazují provedené úkony, přiložené soubory, příp. vystavené recepty. Počet zobrazovaných záznamů lze volit filtrem nad polem historie

Editovatelné pole

Do tohoto pole můžeme psát klasickým způsobem, lze sem vložit přednastavený formulář a nebo můžeme uplatnit nástroj Fráze. Všechny tři způsoby jsou vzájemně kombinovatelné. V nástroji Fráze se vytváří fráze, které lze vkládat do textu velmi rychlým způsobem.  Zobrazují se ve formě tlačítek vpravo od dekursu, pod tlačítkem "Panel". Z tohoto umístění lze fráze i editovat. Podrobnější informace nalezneme v části Správa frází. Vlastní text lze formátovat pomocí tlačítek, které se nacházejí vpravo od textového pole. Lze měnit písmo, formátovat odstavce, pracovat se seznamy, měnit barvu písma.

Informativní pole

V této oblasti se zobrazují symboly, značící provedené úkony , přiložené dokumenty, či vystavené recepty .

Pod aktuálním dekursem se nachází pole historie, jehož zobrazování lze vypnout.

Vytvoření formuláře

Konfigurace -> Specializace -> tlačítko Předlohy textů -> Nový.

Vybereme kategorii, pod kterou chceme dokument mít. Usnadňuje to orientaci v dokumentech.Pokud nevybereme žádnou kategorii a klikneme na  Nový, vytvoříme novou kategorii. Když máme označenou kategorii a klikneme na Nový, začneme vytvářet nový dokument. 

Rozšířené funkce "Panel "

Pod tímto tlačítkem najdeme naše předdefinované fráze, které jsou ve formě tlačítek, podobně jako frekventované výkony. Rovněž je zde umístěna možnost vypnutí a zapnutí filtrů historie.

Nastavení typu dokumentu pro dekurs

Konfigurace -> Specializace -> Typy pracovišť -> zde vybereme typy dokladů, které jsme nakonfigurovali pod záložkou "Druhy záznamů". Zvolíme druh pracoviště (praktik, gynekolog atd.) a v pravé tabulce vybereme typ záznamu z číselníku. V Druzích záznamů lze rovněž zvolit, zda má mít formulář přílohy, či ne. Pod jednotlivé sekce lze zadat více typů záznamů, ty budou pak k dispozici v dekursu.

Podpis dekursu

Dekurs se podepisuje jménem toho, kdo jej založil. Pokud chce lékař podepsat dekurs, který vytvořila sestra, v Konfigurace -> uživatel -> Ambulance lze zapnout funkci "Aktualizovat podpis po  úpravě textu". Po zápisu do dekursu a uložení dojde automaticky ke změně podpisu. Tuto funkci lze použít i ruční změnou podpisu - kliknutím na ikonku lékaře  v postranním pásu editace dekursu.

Dekursy lze opatřit digitálním podpisem, kde lze zapnout, zda se má zobrazovat i časová značka podpisu (Konfigurace -> Uživatel -> digitální podpis -> zobrazit a tisknout datum a čas digitálního podepsání denního záznamu. Na témže místě je k dispozici i nastavení, jak podepisovat, zda ručně či automaticky. K této funkcionalitě je nutné mít naistalován osobní certifikát, který se navede do programu přes Konfigurace -> Uživatel-> Certifikáty tlačítkem "Import".

 

Upozornění: V souladu s platnou legislativou ČR pouhý digitální podpis dekursu nesplňuje podmínky vedení zdravotní dokumentace. Podpisem dekursu nejsme osvobozeni od povinnosti vedení řádné papírové dokumentace.

 

Aktualizace: 11.12.2020 19:12:36

Ambulance

Ambulance je základní modul, který umožňuje administrativní práci s pacientem. Jeho součástí jsou položky typu identifikace, anamnéza, dekurz, dokument, laboratoř případně účet.

Aktualizace: 09.03.2017 18:27:41
Nahoru