Certifikáty uživatele
Základní popis
Slouží ke správě globálních certifikátů a certifikátů přihlášeného uživatele potřebných pro elektronický podpis dokumentů, komunikaci s portály pojišťoven, SÚKLu a ČSSZ.
Umístění
Menu Konfigurace → Uživatel → Certifikáty.
Postup získání certifikátu CA PostSignum
1. Otevřít stránku pro podání elektronické žádosti: www.postsignum.cz (v Internet Exploreru).
2. Na portálu CA (certifikační autority PostSignum) stisknout Generování žádosti o certifikát a následně (ve spodní části stránky) stisknout tlačítko Spustit generování. Na následující stránce doplnit požadované údaje, zatrhnout „Potvrzuji, ...“ a stisknout Vygenerovat a odeslat žádost o certifikát na www server PostSignum.
V případě problémů: otevřít Internet Explorer → Nástroje → Možnosti internetu → Zabezpečení → Weby → Přidat → Vybrat aktuální web → Nastavení úrovně zabezpečení → Nízký → OK.
3. Na následující stavové stránce je informace o úspěchu a ID žádosti. S tímto ID je třeba zajít na nejbližší CheckPoint České pošty.
Je doporučeno provést zálohu soukromého klíče. Postup jak zálohu provést naleznete na http://www.postsignum.cz/files/navody/zaloha_klice/index.html.
4. Vydaný certifikát, který obdržíte na poště, se nainstaluje rozkliknutím souboru s certifikátem a dokončením průvodce importem certifikátu.
Propojení portálů s programem SmartMEDIX®
VZP
Pro zřízení přístupu je zapotřebí mít na flash uložený certifikát BEZ soukromého klíče. S tímto certifikátem je třeba navštívit pobočku VZP, kde podáváme dávky a vyplnit příslušný Dodatek ke smlouvě. V případě využívání i služby zjišťování stavu pojištění přes službu B2B, je nutné zažádat u VZP také o napárování tohoto certifikátu na službu B2B přes obecné podání na point.vzp.cz.
Ostatní pojišťovny
1. V Internet Exploreru otevřít stránku portálu www.portalzp.cz a vybrat si jednu pojišťovnu, nejlépe OZP.
2. Na záložce Přihlášení / Regisrtace stisknout tlačítko Registrovat. V průvodci zvolit pokračovat pomocí certifikátu a pokračovat až na stránku s tlačítkem Test. Zde můžeme ověřit správnou funkčnost našeho prohlížeče. Na další stránce kliknout na odkaz "... přejít do registračního formuláře ..." a následně kliknout na Nový klient. Poté zvolit Přihlašování pomocí certifikátu, vyplnit požadované údaje a odeslat.
eRecept / eNeschopenky
Přihlásit se na stránky pristupy.sukl.cz přihlašovacími údaji za lékaře. Po výzvě ke změně hesla zadat nové 12 místné heslo, doplnit mobil, email a odeslat. Po té se znovu přihlásit pod novým heslem a zkontrolovat své údaje. Pro aktivaci zařízení je postup shodný, jen použijeme přihlašovací údaje za zařízení. Po novém přihlášení s novým heslem si vygenerujeme šifrovací certifikát pro zařízení. Tento certifikát slouží rovněž k naší identifikaci v systému eneschopenky.
Konfigurace
Tlačítko Konfigurace slouží k úpravám nastavení, která souvisejí s administrativními záležitostmi, jako např. personál, zařízení apod.