Nápověda k programu SmartMEDIX®

Index nápovědy |  Index modulu  

Elektronická zdravotnická dokumentace (EZD)

Úvod

Elektronická zdravotnická dokumentace (EZD) je v systému SmartMEDIX vedena pod dokumentačními jednotkami. Dokumentační jednotka je entita, která odpovídá jednomu logickému pracovišti poskytovatele, tedy skupině pracovníků, kteří se starají o jednoho pacienta s daným problémem, typicky jde v praxi nejčastěji o jednotlivé IČP (identifikační číslo pracoviště, které definuje pojišťovna). V rámci této dokumentační jednotky mají přiřazení pracovníci stejný přístup ke zdravotnické dokumentaci. Dokumentační jednotku je v rámci struktury pracoviště možno přiřadit libovolné strukturní jednotce.

Podrobný princip vedení EZD je uveden v kapitole Vedení EZD - legislativní rámec.

Přehled dokumentů vedených v systému jako EZD je dostupný v menu pod ikonou EZD v panelu nástrojů či v menu Nástroje -> Přehledy -> eDokumenty (EZD)

Konfigurace

Audit

Před vlastní konfigurací elektronické dokumentace je vhodné provést audit připravenosti systému pro vedení EZD.

To lze udělat přes menu Konfigurace -> Elektronická dokumentace -> Audit stisknutím tlačítka Spustit

Výsledkový protokol následně informuje, které součásti systému jsou či nejsou optimálně připraveny:

https://docs.google.com/drawings/d/1Tj-lGFQCsDrZj4CyUzGiNaRaMT3xeTy21heR5I2k5x4/edit

Založení dokumentační jednotky

V menu Konfigurace -> Elektronická dokumentace  pod volbou Jednotky  je třeba:

https://docs.google.com/drawings/d/1iAo9qtcSuuRJou4fY1dxrdiZavL43s5s2mzuXbg7svU/edit

Konfigurace dokumentační jednotky
https://docs.google.com/drawings/d/18yfLI2eAf-K9cznQOjBXesisaFckrsp7Piqx3eSGDCY/edit

Přehled potřebných licencí pro EZD

Je uveden v dolní části okna Jednotky.

Licenční politika pro EZD

  1. eZD licence - je licence pro dokumentační jednotku
    • dokumentační jednotka by měla odpovídat dokumentaci jednoho logického pracoviště stejné odbornosti (všech pracovníků, kteří se starají o pacienta s daným aktuálním problémem), 
    • na dokumentační jednotku jsou navázány pravidla pro doby uchování dokumentace daného pracoviště
    • osoba odpovědná za dokumentační jednotku je notifikována stran provedení exportu dokumentace ve formátu pro dlouhodobé uchování
  2. Poplatek za dlouhodobou elektronickou archivaci dokumentu je jednorázový poplatek za zachování dlouhodobé elektronické ověřitelnosti dokumentu vloženého do systému ERS. Poplatek slouží na pokrytí provozu systému ERS.
Aktualizace: 28.11.2025 09:30:12

Ambulance

Ambulance je základní modul, který umožňuje administrativní práci s pacientem. Jeho součástí jsou položky typu identifikace, anamnéza, dekurz, dokument, laboratoř případně účet.

Aktualizace: 09.03.2017 18:27:41
Nahoru