Nápověda k programu SmartMEDIX®

Index nápovědy |  Index modulu
 

Účet pacienta

Základní popis

Účet pacienta je souhrnem všech položek, účtovaných pacientovi. Slouží k zobrazení souhrnu položek, tvorbě dokladů, jejich tisku a evidenci.

Umístění

Účet pacienta otevřeme po označení vybraného pacienta:

Vzhled a funkce

Po otevření účtu pacienta se nám zobrazí tabulka účtu, která slouží k nahrání jednotlivých položek, které chceme vyúčtovat. Každá položka má svůj řádek.

Tabulka položek účtu obsahuje:

Pod položkami účtu se zobrazuje druhá část tabulky Doklady. Je to přehled již vystavených dokladů.

První řádek tabulky účtu obsahuje následující ovládací tlačítka:

Další ovládací tlačítka formuláře:

 

Nevyúčtované položky

Položky k vyúčtování jsou přehledem položek, které čekají na účtu pacienta a nebyly dosud vyúčtovány. Jako nevyúčtovaná položka se v účtu pacienta zobrazuje i zálohová faktura (pokud ji využíváme) až do doby, než ji použijeme k úhradě některého dokladu.

Z položky účtu lze vytvořit:

Po vytvoření lze tyto doklady tisknout. Po vytvoření dokladu se použité položky vyřadí ze soupisu položky k vyúčtování a přesunou se mezi Doklady. Tlačítkem Doklady... v horní liště účtu, se zobrazí finanční doklady s vyúčtovanými položkami, týkající se pacienta. Viz. Doklady vystavené pacienta.

Položky k vyúčtování

Pokud chceme zkontrolovat, zda nám u některého z pacientů zůstali nevyúčtované položky, klikneme na Finance -  Položky k vyúčtování a zobrazí se nám tabulka se všemi nevyúčtovanými položkami za vybrané období. Zatržením položek a kliknutím na příslušné tlačítko v horní liště lze dodatečně vytvořit potřebný doklad - faktura, účtenka atd. a položky tak vyúčtovat.

 

Aktualizace: 08.11.2019 12:11:21

Finance

Finance slouží  k vyúčtování hotovostních plateb za služby, zákroky, léky, pomůcky poskytované pacientům.

Aktualizace: 20.03.2019 11:06:12
Nahoru