Nápověda k programu SmartMEDIX®

Index nápovědy |  Index modulu
 

Doklady vystavené pacienta

Základní popis

Doklady vystavené pacienta slouží k přehlednému zobrazení všech vystavených dokladů za vybraného pacienta.

Umístění

Vzhled a funkce

V horním řádku jsou zobrazeny dostupné filtry, usnadňující vyhledávání dle kritérií.

Na stejném řádku je rovněž tlačítko Soupis, které umožňuje tisk vybraného dokladu v podobě dodacího listu. 

Další řádek obsahuje:

Ve spodní části okna se zobrazuje tabulka Položky dokladu, kde jsou uvedeny všechny položky, které obsahuje vybraný doklad. Tyto položky lze skrýt.

Ovládací prvky

 

 

Vrácení dokladu

Pokud jsme při vystavování dokladu udělali chybu a nevystavili jsme ještě žádný následný doklad, můžeme celý doklad jednoduše vrátit klinutím na tlačítko  Vrátit. Vyskočí nám následující upozornění, které potvrdíme kliknutím na Ano.

Doklad se zruší a všechny položky se načtou zpět do Účtu pacienta pro další použití.

Pokud máme dostatečná administrátorská práva, můžeme stejným způsobem vrátit i doklad, který není posledním v řadě. Aby nedošlo k narušení číselné řady, první následně vydaný doklad dostane číslo vráceného dokladu. Pokud dostatečná práva nemáme a máme nastavení proti narušení číselné řady, vyskočí nám následující okno a doklad můžeme pouze stornovat kliknutím na Ano.

 

Storno dokladu

Pokud z nějakého důvodu potřebujeme zrušit doklad, který není poslední v řadě, nebo je to doklad staršího data vystavení, klikneme na  Storno. V následně otevřením okně zadáme důvod storna, například chybně vystaveno, zrušená léčba apod. a klikneme na OK. Pokud máme zatrhnutou kolonku Stornované doklady , bude se nám doklad nadále zobrazovat v číselné řadě, ale bude přeškrtnutý.

Pokud budeme chtít zrušit provedené storno, stačí si kliknutím myši označit stornovaný doklad, kliknout na tlačítko  Storno, a následně potvrdit kliknutím na OK, že si přejeme zrušit storno dokladu.

 

Opravný doklad


Pokud byl doklad vystaven chybně celý, nebo obsahuje nesprávné položky, nebo pokud potřebujeme vrátit zálohu, je nutno vystavit opravný doklad. Opravný doklad je navázaný na původně vystavený doklad a modifikuje položky rozdílově oproti původním položkám.

Variantami jsou:

Vystavení Opravného dokladu probíhá přes Finance → Doklady vystavené, nebo v kartě pacienta  →  Účet → Doklady. Označením vybraného dokladu a kliknutím na tlačítko  Opravný se zobrazí formulář:

Nejjednodušší variantou opravného dokladu je volba „Na celý doklad“. Stačí potvrdit OK a vystaví se dobropis, tedy doklad v původní výši se zápornou částkou. Tisk dokladu probíhá na stejné předloze jako původní doklad s názvem Opravný doklad.

Další variantou jsou Opravné položky s možností uvedení položek na správnou míru, např. odúčtování jedné položky a naúčtování jiné. Pro urychlení práce lze naimportovat položky původního dokladu, odstranit správně vyúčtované položky a opravit problémové položky.

Další části formuláře:

 

Vratka zálohy

Pokud potřebujeme vrátit celou zálohu, stačí si v Dokladech vystavených pacienta označit požadovaný doklad, kliknout na  Opravný a v následně otevřeném okně vybrat, jakým způsobem chceme peníze vrátit (hotovost/karta/banka) a potvrdit OK.

Pokud potřebujeme vrátit pouze část zálohy, například přeplatek oproti provedeným metodám, nejdříve vystavíme doklad (faktura, účtenka) na opravdu provedené metody. Na tento doklad se nám napáruje/natáhne pouze poměrná část zaplacené zálohy a zbytek zálohy nám zůstane vyset v účtu jako nevyúčtovaná položka. Následně si v Dokladech vystavených pacienta označíme tuto nevyčerpanou zálohovou fakturu a poté klikneme na Opravný. Otevře se nám formulář Opravný doklad a vlevo nahoře bude vidět zbývající částka zálohy, která nebyla vyúčtována a kterou můžeme vrátit. Vybereme způsob vratky/platby a potvrdíme OK.

 

Aktualizace: 08.11.2019 12:16:34

Finance

Finance slouží  k vyúčtování hotovostních plateb za služby, zákroky, léky, pomůcky poskytované pacientům.

Aktualizace: 20.03.2019 11:06:12
Nahoru