Nápověda k programu SmartMEDIX®

Index nápovědy |  Index modulu
 

Certifikáty uživatele

Základní popis

Slouží ke správě globálních certifikátů a certifikátů přihlášeného uživatele potřebných pro elektronický podpis dokumentů, komunikaci s portály pojišťoven, SÚKLu a ČSSZ. 

Umístění

Menu Konfigurace → Uživatel → Certifikáty.

Postup získání certifikátu CA PostSignum

1. Otevřít stránku pro podání elektronické žádosti: www.postsignum.cz (v Internet Exploreru).

2. Na portálu CA (certifikační autority PostSignum) stisknout Generování žádosti o certifikát a následně (ve spodní části stránky) stisknout tlačítko Spustit generování. Na následující stránce doplnit požadované údaje, zatrhnout „Potvrzuji, ...“ a stisknout Vygenerovat a odeslat žádost o certifikát na www server PostSignum.

V případě problémů: otevřít Internet Explorer → Nástroje → Možnosti internetu → Zabezpečení → Weby → Přidat → Vybrat aktuální web → Nastavení úrovně zabezpečení → Nízký → OK.

3. Na následující stavové stránce je informace o úspěchu a ID žádosti. S tímto ID je třeba zajít na nejbližší CheckPoint České pošty.

Je doporučeno provést zálohu soukromého klíče. Postup jak zálohu provést naleznete na http://www.postsignum.cz/files/navody/zaloha_klice/index.html.

4. Vydaný certifikát, který obdržíte na poště, se nainstaluje rozkliknutím souboru s certifikátem a dokončením průvodce importem certifikátu.

Propojení portálů s programem SmartMEDIX®

VZP

Pro zřízení přístupu je zapotřebí mít na flash uložený certifikát BEZ soukromého klíče. S tímto certifikátem je třeba navštívit pobočku VZP, kde podáváme dávky a vyplnit příslušný Dodatek ke smlouvě. V případě využívání i služby zjišťování stavu pojištění přes službu B2B, je nutné zažádat u VZP také o napárování tohoto certifikátu na službu B2B přes obecné podání na point.vzp.cz.

Ostatní pojišťovny

1. V Internet Exploreru otevřít stránku portálu www.portalzp.cz a vybrat  si jednu pojišťovnu, nejlépe OZP. 

2. Na záložce Přihlášení / Regisrtace stisknout tlačítko Registrovat. V průvodci zvolit pokračovat pomocí certifikátu a pokračovat až na stránku s tlačítkem Test. Zde můžeme ověřit správnou funkčnost našeho prohlížeče. Na další stránce kliknout na odkaz "... přejít do registračního formuláře ..." a následně kliknout na Nový klient. Poté zvolit Přihlašování pomocí certifikátu, vyplnit požadované údaje a odeslat.

eRecept / eNeschopenky

Přihlásit se na stránky pristupy.sukl.cz přihlašovacími údaji za lékaře. Po výzvě ke změně hesla zadat nové 12 místné heslo, doplnit mobil, email a odeslat. Po té se znovu přihlásit pod novým heslem a zkontrolovat  své údaje. Pro aktivaci zařízení je postup shodný, jen použijeme přihlašovací údaje za zařízení. Po novém přihlášení s novým heslem si vygenerujeme šifrovací certifikát pro zařízení. Tento certifikát slouží rovněž k naší identifikaci v systému eneschopenky.

 

Aktualizace: 23.12.2019 22:32:00

Konfigurace

Tlačítko Konfigurace slouží k úpravám nastavení, která souvisejí s administrativními záležitostmi, jako např. personál, zařízení apod.

Aktualizace: 23.02.2017 21:06:54
Nahoru