Plánovač - nastavení
Obecná nastavení chování plánovače
Nastavení plánovače v menu Konfigurace -> Aplikace -> Plánovač slouží k systémovému nastavení plánovače pro všechny uživatele. Pro úpravu plánovače pro konkrétního uživatele slouží nastavení v Konfigurace -> Uživatel -> Plánovač.
Postup pro jednoduché doporučené nastavení plánovače
Níže je uveden postup pro doporučené nastavení obecných předvoleb pro menšího zařízení. Pro velká zařízení je doporučeno kontaktovat technickou podporu, nastavení plánovače velkého zařízení je velmi komplexní.
1. Nastavení v Konfigurace -> Aplikace -> Plánovač
Zkontrolujte, že následující nastavení odpovídají nastavením ve vašem systému:
- Typy objednávek
- Typy objednávky v textu zkratkou (ne celým názvem) - Zapnuto
- Zobrazovat pouze typové intervaly - Vypnuto - v plánovači se při vytvoření nové objednávky vytvoří pouze typové interval, jsou-li definovány
- V plánovači setřídit podle názvů - Vypnuto
- V plánovači setřídit podle pořadí - Vypnuto
- pokud není výchozí třízení nastaveno, třídí se nejdříve dle nastaveného pořadí, následně dle abecedy
- Přiřazené typy použít
- pouze pro web - Zvoleno
- pro web i plánovač - používá se pouze u větších zařízení s velkým množstvím objednávek
-
nastavuje obvykle technická podpora
-
- Parametry plánovače pro všechny uživatele
- Přepisovat objednávky do dekurzu - Zapnuto - uloží záznam o provedené objednávce k záznamu v dekurzu
- k datu objednání
- k datu zadání objednávky - Doporučeno - v dekurzu je k příslušnému datu uvedena informace, že byla vytvořena objednávka
- Do dekurzu přepisovat celý text objednávky - Vypnuto - v textu je uvedena zkratka, což je mnohdy dostačující
- Používat plánování směn - Vypnuto - určeno pro velká zařízení se směnným provozem
- Text oddělující identifikaci od textu objednávky - zkontrolovat, že je nastaveno "/" - případně je možno nastavit jakýkoli jiný preferovaný oddělovač "-", "|" atp...
- Zobrazovat informační textové pole v plánovači v hor. pohledu - Zapnuto
- Zobrazovat víkendy v týdenním a měsíčním pohledu - Vypnuto - určeno pro zařízení s víkendovým či nepřetržitým provozem
- Zobrazovat v měsíčním pohledu texty objednávek - Zapnuto
- Maximální počet objednávek na zdravotníka v jednom časovém úseku - zkontrolovat, že je nastaveno "1" - systémové nastavení pro specifické potřeby specifických pracovišť
-
nastavuje obvykle technická podpora
-
- Rychlá editace objednávky - Zapnuto
- Automaticky objednávkám nastavovat příznak "nepřišel" pokud není záznam v dekurzu - Vypnuto
- Počet souběžných objednávek pro výpočet indikace obsazenosti - zkontrolovat, že je nastaveno "1"
-
nastavuje obvykle technická podpora
-
- Editace objednávky pouze v dialogu - NE v plánovači - Vypnuto
- Zachytávat objednávky k mřížce plánovače - Vypnuto
- Počítat a zobrazit obsazenost v kalendáři plánovače - Zapnuto
- obsazenost přepočítat každých: - zkontrolovat, že je nastaveno "1 minuta"
- Použít nový plánovač - Zapnuto - volba bude odstraněna se zrušením starého plánovače
- Pro plánovač použít uloženou proceduru (MSSQL)- Vypnuto - týká se běhu programu na databázi MSSQL
-
nastavuje obvykle technická podpora
-
- Indikovat individuální pracovní dobu šrafovaně - Zapnuto
- Povolit kratší objednací časy než je buňka plánovače - Zapnuto - povolí menší dobu objednávky než je nejmenší definované dělení pracovní doby
- Zvýrazňovač
- umožňuje zvýraznit danou objednávku v kalendáři
- k dané barvě umožňuje dodat popisek - např. "doplnit EKG"
- Přepisovat objednávky do dekurzu - Zapnuto - uloží záznam o provedené objednávce k záznamu v dekurzu
- Archivace objednávek
- Přesouvat na pozadí objednávky starší než X let do archivu (0 = nepřesouvat) - zkontrolovat, že je nastaveno "0" - má smysl u velkých zařízení s velmi velkým množstvím objednávek, kdy jsou staré objednávky archivovány
-
nastavuje obvykle technická podpora
2. Nastavení v Konfigurace ->Plánování
- Nastavení typů objednávek - typy úkonů, na které lze pacienta objednat
- Nastavení plánovače - objednávací knihy, pracovní doba
Objednávkový kalendář
Objednávkový kalendář je komplexní nástroj plánování návštěv s možností přiřazování pacientů jednotlivým pracovištím nebo pracovníkům. Umožňuje mít přehled o objednaných pacientech v širším horizontu, rovněž umožňuje zařazování pacientů do čekáren jednotlivých pracovišť, případně jejich přemísťování k jiným pracovníkům. Tento nástroj je obzvláště vhodný pro pracoviště typu recepce.