Archiv dokladů
Základní popis
Archiv dokladů slouží:
- pro přehled vyúčtovaných dokladů na zdravotní pojišťovny
- na opravu vrácených dokladů či výkonů od zdravotních pojišťoven
Umístění
Tento formulář můžeme otevřít dvěma způsoby:
-
kliknutím na ikonku
Vyúčtování v nástrojové liště
-
přes menu Pojišťovna →
Vyúčtování
Vzhled a funkce

Opravné dávky
Opravné dávky se vytváří v případě, že pojišťovna odmítne některé doklady proplatit z důvodu chyb. Pokud jsme schopni takové chyby opravit, vytváříme k nim opravné dávky.
Vrácení dokladu
Pro vytvoření opravných dávek musíme nejdříve původní doklady, které byly pojišťovnou vyhodnoceny jako chybné vrátit z vyúčtování.
Nalezení dokladu k vrácení
Pojišťovna nám nejprve sdělí, čísla dokladů, které vyhodnotila jako chybné včetně popisu dané chyby. Podle čísla dokladu jsme schopni doklad dohledat a vrátit z původního vyúčtování. Podle popisu chyby můžeme uvedenou chybu opravit a doklad poté v opravné dávce poslat znovu pojišťovně.
V Menu pojišťovna zvolíme Vyúčtování.
Vrácení dokladu
V levém panelu vyúčtování zvolíme volbu archiv dokladů.
V horní části okna máme možnost mezi doklady filtrovat podle následujících kritérií:
• Období
• Druh dávky
• Pojišťovna
• Typ dokladu
• Druh pojištění
• IČZ
• IČP
• Odbornost
• a až 5 výkonů z dokladů
Samotné vrácení vybraného dokladu nebo dokladů se provede zmáčknutím tlačítka Vrátit doklad(y).
Při zmáčknutí se zobrazí dotaz, zda chceme doklad vrátit pro vyúčtování v:
• PŮVODNÍ dávce
• OPRAVNÉ dávce s novým číslem
• OPRAVNÉ dávce s původním číslem
• OPRAVNÉ dávce s vlastním zadaným číslem
Vysvětlení typů vrácených dokladů a jejich využití
Vrácení pro vyúčtování v:
• PŮVODNÍ dávce – využívá se v případě, že daný doklad pojišťovna vůbec neobdržela (např. byl doklad poslán jiné pojišťovně). U volby je i možnost rovnou změnit pojišťovnu dokladu.
• OPRAVNÉ dávce s novým číslem – používá se v případě, že pojišťovna vrátila jen část dokladu. Původní doklad je tak na pojišťovně stále evidován, proto musíme zvolit nové číslo.
• OPRAVNÉ dávce s původním číslem – používá se v případě, že pojišťovna vrátila celý doklad. Celý doklad byl v evidenci pojišťovny vymazán a můžeme znovu použít původní číslo. Toto je obvyklý postup u pojišťovny 111.
• OPRAVNÉ dávce s vlastním zadaným číslem – používá se v případě, že by měl mít doklad konkrétní číslo. Tuto variantu si pojišťovna v případě potřeby přímo vyžádá.
Úprava dokladů
V případě vrácení jednoho dokladu se po vrácení tento doklad rovnou otevře a může v něm provádět požadované změny (nejčastěji úprava výkonů nebo diagnóz).
V případě vracení více dokladů najednou se doklady neotevřou. Najdeme je jako nevyúčtované v kartách jednotlivých pacientů, nebo pomocí přehledu Doklady přes menu Pojišťovna → Přehledy → Doklady
Vytvoření opravných dávek
Vytváření opravných dávek probíhá obdobně, jako u dávek standardních. Po vybrání IČP, období a pojišťoven si vybereme, jaký typ dokladů chceme zpracovat. U opravných dávek doporučujeme zaškrtnout jen volby Původní a Opravné
Odesílání opravných dávek
V případě, že má zdravotnické zařízení s pojišťovnou 111 uzavřenou smlouvu s paušální úhradou, tak se již neposílá a negeneruje a neposílá další faktura. Tento krok se u opravných dávek pro pojišťovnu 111 přeskakuje a odesílá se jen kdávka na portál ZP.
U ostatních pojišťoven nebo v případě, že úhrady pojišťovny 111 neprobíhají paušální úhradou, toto pravidlo neplatí a postup pro odeslání opravné dávky je totožný jako standardních dávek.
Po vytvoření opravných dávek se dostaneme na okno Export, odkud můžeme opravné dávky odeslat stejně jako dávky v běžném vyúčtování.
Pojišťovna
Tento modul je určen k pořizování a vyúčtování zdravotní péče na pojišťovnu s možností sledování nákladů na péči.
Noví pacienti jsou označeni zelenou barvou. Pacienti, kteří v letošním roce přišli poprvé, jsou označeni červenou barvou.