Plánování - Plánovač
Konfigurace plánování
Plánovací kalendář je vždy třeba přiřadit konkrétnímu uživateli. V případě, že je třeba vázat objednávky na pracoviště, je třeba vytvořit uživatele "Kalendář".
Hlavní okno je rozděleno do 3 části
- Organizační struktura (1)
- Objednávací knihy (5)
- Pracovní doba a typy objednávek (6)
Organizační struktura
- Umožňuje procházet strom organizační struktury a zobrazit organizační celky jako pracoviště a ambulance a jim přiřazené plánovací kalendáře.
- Pokud je uživateli daného celku přiřazena objednávací kniha, je u jeho názvu zobrazena ikona kalendáře -
. - Detaily vybrané objednávací knihy jsou zobrazeny v záložkách Pracovní doba a Typy objednávek.
Tip: Objednávací knihu lze založit dvojklikem na vybraném uživateli
Objednávací knihy
- Objednávací knihu je možno po výběru uživatele založit několika způsoby
- Dvojklikem na uživatele
- Tlačítkem
Nová kniha (2) - Výběrem existující knihy a stiskem tlačítka
Nová podle knihy (3)
- Detaily objednávacích knih jsou uvedeny v okně Objednávací knihy (5), zahrnují
- Pracoviště - označení pracoviště
- Typ/úsek - označení úseku daného pracoviště
- Kniha - označení uživatele, ke kterému je kniha přiřazena (objevuje se v záhlaví každého sloupečku kalendáře, pokud není stanoven alias)
- Název - celý název uživatele, ke kterému je kniha přiřazena
- Alias - jiné označení knihy než standardní označení uživatele,
- omezen na 8 zn.,
- objevuje se v záhlaví každého sloupečku kalendáře,
povinný v případě stanovení uživatelského pořadí
- Pořadí - stanovuje pořadí zobrazení knih objednávek
Pozn.: nastavení řazení lze zvolit v Konfigurace -> Aplikace -> Plánovač v oddíle Typy objednávek - Aktivní - kalendář, který obsahuje objednávky již nelze smazat, takový kalendář je možno zneaktivnit, aby nemohl být používán
- Interval - stanovuje časový rastr zobrazeného kalendáře
- hodnota by měla být kompatibilní (násobky) s intervaly objednávek
- Výchozí - nastavuje výchozí nabízenou hodnotu pro délku objednávky při její tvorbě
- nemusí být nastaveno
pokud je nastaveno, musí být násobkem Intervalu (rastru), jinak nebude zobrazeno
- Kapacita - standardní počet pacientů na jeden definovaný časový interval
- odpovídá viditelnému počtu sloupečků pro objednávky v kalendáři na jeden časový slot
vyšší hodnota kapacity než 1 bývá problematická s použitím s internetovým objednávání SmartMEDIX.net
- MaxObj - maximální počet objednávek na 1 slot kapacity
Př.: pokud je Kapacita = 3, MaxObj = 3, v tomto časovém slotu může být objednáno maximálně 9 pacientů (3 x 3) - Barva - výchozí barva objednávky v plánovači (knize), pokud není uvedeno nic, řídí se obecným nastavením palety plánovače z Konfigurace-> Uživatel -> Plánovač
- Dg,Výkon - historická volba, s vytvoření objednávky je možno vykázat výkon, určenou diagnózu a předdefinovaný text, dnes se již většinou nepoužívá
Tip: Detail objednávací knihy se otevře poklepáním (dvojklikem) na vybranou knihu či tlačítkem
Detail knihy
Pracovní doba
- Záložka Pracovní doba v dolní části okna zobrazuje a umožňuje vytvořit nastavení pracovní doby, do které lze objednávat, v rámci zvolené objednávací knihy.
- Pracovní doba primárně zobrazuje všechny definované úseky pro všechny zobrazené objednávací knihy, v případě potřeby je možno zobrazení úseků zpřehlednit vybranými filtry:
- Pouze tato kniha (1) - zobrazí pouze úseky z aktuálně vybrané objednávací knihy
- Pouze aktivní (2) - zobrazí pouze úseky, které lze aktuálně použít, tedy nejsou zobrazeny např. historicky naplánované časově omezené úseky (např. prázdniny, dovolená atp.)
- Lze rovněž nechat zobrazit pouze vybrané dny či zvolené období (3)
- Úseky pracovní doby
- lze přidávat obligátními
... tlačítky, - vybrané úseky lze kopírovat tlačítkem
Kopírovat ,
- lze použít i vícenásobný výběr
z kontextové nabídky nebo za pomoci klávesové zkratky CTRL + SHIFT + A,
- lze použít i vícenásobný výběr
- vymazat záznam lze obligátním tlačítkem
Smaž či klávesovou zkratkou CTRL + DEL.
- lze přidávat obligátními
Tip: Pracovní dobu lze nastavit jinak v sudý a lichý týden či platnost od do.
Již neplatné pracovní doby je lepší kvůli přehlednosti mazat, automaticky jsou smazány neplatné pracovní doby starší 3 měsíců.
Tip: Při definici pravidelně se opakujících intervalů se změněnou pracovní dobou (např. dovolená, prázdniny), je třeba upravit po proběhlém intervalu další opakovaní, než je po 3 měsících automaticky smazán.
Tip: Individuální mimořádnou náhlou změnu lze snadno řešit přímo v plánovači, kde jsou pro to dostupné nástroje v tlačítkové liště:
Vyloučení pracovní doby,
Vyloučení pracovní doby pro web,
Nová pracovní doba.
- Tyto změny se vždy propíší přímo do nastavení pracovní doby a není třeba tak nastavení přímo editovat.
- Při vytváření nové objednávky se vyplňují následující pole:
- DenTýdne - povinně
- ČasOd, ČasDo - povinně
- Týden S/L - lze vybrat sudý či lichý týden
- PlatíOd, PlatíDo - volitelně
- Typ - volitelně přednastavená volba typu objednávky pro definovaný úsek pracovní doby
- Interval - výchozí délka objednávky v definovaném úseku pracovní doby,
zadává se pouze v případě, pokud je odlišná od základního intervalu objednávací knihy
- Barva - barva úseku pracovní doby v plánovači
- Kap/úsek - kapacita úseku - daný časový úsek není rozdělen standardními intervaly - kapacita pacientů pro daný časový úsek
obvykle není třeba vyplňovat
- iNetObj - učinit definovaný úsek pracovní doby dostupný při objednávání přes internet
- Svátek - při internetovém objednání je dostupné k objednání ve svátek
Typy objednávek
- V záložce typy objednávek je možno definovat vybrané typy objednávek, které je možno používat v dané objednávací knize.
- Je tak možno omezit spektrum dostupných objednávek v dané knize a zpřehlednit objednávání při velkém množství definovaných typů.
Aby nastavení v této záložce správně fungovalo pro plánovač, musí být
- v Konfigurace -> Aplikace -> Plánovač
- v sekci Typy objednávek
- nastaveno Přiřazené typy použít pro web i plánovač
- V levé části záložky jsou dostupné typy objednávek.
- V pravé části jsou potom přiřazené objednávky aktuálně vybrané objednávkové knize.
- Vybrané typy objednávek se přiřadí / odeberou tlačítky
/
(1). - Přiřazení typů objednávek je možno kopírovat i mezi jednotlivými objednávacími knihami pomocí tlačítek Kopírovat z a Kopírovat do (2).
Pokud je třeba upravit typ objednávky, je třeba tak učinit v definici typů objednávek a nikoli v přiřazení typu objednávky.
Aktualizace: 10.10.2025 14:25:46
Objednávkový kalendář (nový)
Základní text k objednávacímu kalendáři
Aktualizace: 11.09.2025 13:55:56