Import dat - PC Doktor
Postup konverze dat do programu SmartMEDIX®
- Instalace nebo stažení prázdné DB
- Import organizační struktury
- Úprava identifikačních údajů zařízení – adresa, kontakt, email, IČZ, IČO (nemazat a nepřesouvat uživatele, pracoviště apod.)
- Restartovat program
- Zaslání aplikační připomínky s žádosti o licenci se specifikací potřebných modulů
- Načtení zaslané licence
- Aktualizace číselníků
- Nastavení účetních jednotek (stačí hlavička)
- Dokončení importu
- Záloha a obnova databáze
- Řádná kontrola všech importovaných dat před ostrým nasazením
- Úprava organizační struktury dle nových potřeb
Nastavení importní cache
Importní cache obsahuje data určená k importu a slouží k mapování zdrojových ID záznamů na cílové. Pokud importujete data z jiné zdrojové databáze nebo začínáte převod do čisté databáze SM, pak je nutné začít nový převod.
Prametry konverze
- Sehrávání pacientů - nebyl-li záznam dosud importován (v importní cache není dané zdrojové ID), ověří se nejprve přítomnost daného RČ v cílové databázi. Pokud je záznam nalezen:
- Nový pacient - založí se pacient nový
- Ponechat údaje - převezme se nalezený pacient, avšak údaje pacienta zůsanou zachovány
- Přepsat údaje - převezme se nalezený pacient, původní údaje pacienta jsou přepsány
- Ignorovat chyby - vyskytne-li se chyba, bude tato ignorována a převod bude pokračovat dále
- Strukturovaná anamnéza - anamnéza bude převedena do znalostní báze pacienta (neukládá se text celého dokumentu, ale pouze hodnoty formuláře). Tato báze je pak prezentována zvolenou html šablonou (výchozí PCDANAM).
Chybová hlášení
Pacient XXX nebyl dosud importován! - převáděnou položku dokumentace nelze navázat na pacienta neboť jeho ID nebylo nalezeno v importní cache (pravděpodobně nebyl pacient importován nebo byl smazán a dokumentace zůstala)
Nebyla nalezena účetní jednotka pro IČP: XXX - záznam je povinně vázán na IČP, ale nebyla v konfiguraci nalezena příslušná účetní jednotka. Je nutné převod zastavit doplnit účetní jednotku a pak znovu spustit převod (pokračovat v předchozím převodu)
Související záznam nebyl nalezen (XXX_YYY)! - řada entit má svoji hlavičku na kterou jsou navázány položky. Pokud se při převodu položek nepodaří v importní cache nalézt id pro danou hlavičku, pak se zobrazí tato chyba. XXX identifikuje entitu hlavičky a YYY identifikuje hledané ID.
Ostatní chyby budou pravděpodobně chybnou konzistencí dat nebo chybou v importním modulu vzniklou důsledkem neustálého vývoje zdrojového i cílového programu.
Nedostatek paměti
Pokud program během analýzy dat nahlásí chybu "Nedostatek paměti", je nutné export z PC Doktora rozdělit do několika importních souborů. Doporučuje se začít importem jen osobních údajů a pak až importovat jednotlivé části dokumentace. S každým novým převodem je pak třeba zatrhnout volbu "Ověřit RČ" tak, aby se pacienti navázali na již existující dokumentaci.