Objednávky
Umístění
Ambulance → Plánovač → Objednávky
Základní popis
Objednávky lze do plánovače zadávat dvěma způsoby:
- ručně, vypíšeme jméno pacienta
- dvojklikem, přičemž do objednávacího pole se objedná pacient, který je označen v kartotéce. Při tomto druhém způsobu objednávání lze otevřít kartu pacienta přímo z plánovače dvojklikem na pole se jménem.
Takto objednaného pacienta lze přes pravé tlačítko myši dále editovat:
- upravit položku
- smazat položku
- odbaveno
- nepřišel
- upravit délku
V plánovači lze rovněž využít hromadné objednávání jednoho pacienta na více termínů.
Povoluje se v pravém panelu a slouží k objednání několika návštěv vybraného pacienta v jednom kroku. Po stisku tlačítka
se zobrazí tento formulář.
Označíme požadované dny a potvrdíme “OK”.
Takto vytvořené objednávky lze také v jednom kroku smazat pomocí menu nad některou z objednávek:
Hromadné objednávání na pracoviště.
Pro rehabilitační zařízení byla vytvořena možnost objednávat pacienty na procedury. Každou proceduru může poskytovat současně více pracovišť.
V programu lze nově využít možnost hromadného objednávání s tím, že plánovač automaticky vybere pracoviště, kde se daná procedura poskytuje a existuje volný termín.
Při využití této možnosti, proceduru reprezentuje personál.
Konfigurace zařízení potom vypadá takto:
Je důležité nastavit max. počet současných objednávek na pracovišti.
A stejně tak pro personál neboli proceduru.
Po tomto nastavení se provádí hromadné objednávání, stejně jako je popsáno výše, ale program automaticky umísťuje objednávky na pracoviště, kde se daná procedura poskytuje a není obsazený termín.
Vzhled plánovače je dobré přizpůsobit požadovanému módu objednávání. Provedeme to v pravém panelu.
Plánovač potom zobrazuje pracoviště sloučeně a řadí podle abecedy.
Požadovaná procedura (pracovník) se zvolí až při vytváření objednávky.
Dojde-li při hromadném objednávání ke kolizi objednávek, tzn. program nenalezne volné místo pro danou proceduru na žádném pracovišti, zobrazí tento dialog.
Následně obsluha vybírá z termínů obsažených v seznamu, plánovač se vždy postaví na požadovaný den a umožní vytvořit ručně novou objednávku v jiném čase. Po vytvoření všech objednávek se seznam automaticky skryje.
Indikace obsazenosti
V malém výběrovém kalendáři nad plánovačem nebo v levém panelu se zobrazují doplňující informace o obsazenosti pracovní doby daného dne pro vybraného lékaře.
Zelený symbol svou délkou indikuje procento obsazenost i pokud je menší než 100. Je-li obsazeno 100% nebo více pracovní doby, zobrazuje se červený symbol přes celou šířku pole.
Pro správnou funkci musí mít lékař definovanou pracovní dobu.
Má-li lékař v konfiguraci zařízení povoleno více než jednu objednávku v časovém úseku, zobrazená délka symbolu se potom zkracuje s ohledem na počet možných souběžných objednávek.
Příklad: Mám povoleny 2 souběžné objednávky a délku prac. doby 100 minut - symbol plné obsazenosti se tedy zobrazí až délka všech objednávek bude činit 200 minut, stejně tak v poměru jsou zkráceny zelené symboly.
Indikace dostupné pracovní doby
Zobrazení je řešeno změnou barvy písma datumu.
Černá – v daný den je k dispozici pracovní doba
Šedá - v daný den není k dispozici pracovní doba
Pokud není v organizační struktuře označen lékař, ale např. pracoviště, zobrazuje se celý kalendář ve výchozích barvách, tj. černým písmem.
Objednávkový kalendář
Objednávkový kalendář je komplexní nástroj plánování návštěv s možností přiřazování pacientů jednotlivým pracovištím nebo pracovníkům. Umožňuje mít přehled o objednaných pacientech v širším horizontu, rovněž umožňuje zařazování pacientů do čekáren jednotlivých pracovišť, případně jejich přemísťování k jiným pracovníkům. Tento nástroj je obzvláště vhodný pro pracoviště typu recepce.