Neschopenka
Základní popis
Neschopenka slouží k vystavení dokladu o pracovní neschopnosti a evidenci práce neschopných. Neschopenku lze odeslat elektronickou cestou.
Upozornění: Tato neschopenka je platná pro neschopnost vystavenou do 31.12.2019. Nápovědu k nové neschopence je popsána v sekci Neschopenka / eDPN.
Umístění
Neschopenku lze otevřít z dekurzu zdravotní karty tlačítkem Neschopenka, přes tlačítko Ambulance->
Neschopenka, nebo klávesovou zkratkou Shift+Ctrl+N.
Vzhled a funkce
Neschopenku vytvoříme tlačítkem Zahájit pro zaměstnané, nebo
Zahájit pro uchazeče o zaměstnání. Automaticky se doplní údaje z identifikace. Neschopenku ukončíme tlačítkem
Ukončit.Zároveň s vystavením neschopenky se vykazuje signální výkon na pojišťovnu. Doklad je možné stornovat tlačítkem
Stornovat. Tlačítko
Předat slouží k předání neschopenky jinému lékaři. Tlačítko
Převzít slouží k převzetí neschopenky od jiného lékaře. Doklad je možné vytisknout. Neschopenku odešleme tlačítkem
Odeslat eNeschopenku. Toto tlačítko se objeví, jakmile máme správně nastaveny parametry pro odesílání eNeschopenky.
Z tohoto modulu lze rovněž vytisknout Potvrzení o trvání dočasné pracovní neschopnosti, Hlášení ošetřujícího lékaře, nebo Hlášení o úrazu.
Pod tlačítkem Žádosti jsou k dispozici:
- Žádost o udělení souhlasu k povolení možnosti volit dobu vycházek
- Žádost ošetřujícího lékaře o udělení souhlasu ke zpětnému uznání
- Žádost práce neschopného pojištěnce o udělení souhlasu ke změně pobytu (pobyt v cizině)
- Žádost o výplatu nemocenského po uplynutí podpůrčí doby
Nastavení parametrů eNeschopenky
Nastavení nalezneme v Konfigurace->Uživatel->Certifikáty. Předpokladem pro úspěšné užívání služby je vlastnění kvalifikovaného certifikátu. Nejsou podporovány certifikáty Komerční banky. Pro tento certifikát zatrhneme možnost eNeschopenka. V záložce ČSSZ Eneschopenka doplníme IČPE, který získáme z webu ČSSZ a kód OSSZ z číselníku. Email notifikaci není nutno doplňovat.
Registrace ke službě
- Co se rozumí registrací - registrací se rozumí přidělení IČPE k využívání eNeschopenky a zavedení ošetřujícího lékaře do registrační databáze ČSSZ s oprávněním zasílat e-podání HPN.
- Kde se provádí registrace - registraci k využívání eNeschopenky provádí příslušná OSSZ, a to dle sídla ošetřujícího lékaře. K registraci se dostaví lékař nebo jím pověřená osoba. Pokud má zdravotnické zařízení pracoviště v různých okresech, může být, po dohodě s konkrétní místně příslušnou OSSZ pro některé z pracovišť, registrace provedena za všechna pracoviště na jedné OSSZ.
-
Co je nutné pro registraci - Pro registraci k využívání eNeschopenky je nutné předložit:
Při registraci bude ze strany OSSZ lékaři nebo jím pověřené osobě vygenerováno a předáno IČPE (Identifikační číslo pracoviště pro elektronická podání). IČPE bude softwarem lékaře použito pro generování čísla rozhodnutí pro eNeschopenku.
V případech, kdy nebude ze strany lékaře při registraci předána veřejná část kvalifikovaného certifikátu a i přesto ho lékař bude chtít využít, bude jako náhradní řešení možná odpověď na e-mail kontaktního pracovníka, která bude elektronicky podepsaná (zaručeným elektronickým podpisem) ošetřujícím lékařem a bude u ní uvedeno IČPE, které bylo sděleno při registraci.
- vyplněný tiskopis Žádost o přidělení identifikačního čísla pracoviště pro elektronická podání (tento tiskopis je k dispozici na OSSZ nebo na internetových stránkách ČSSZ - www.cssz.cz)
- identifikátor datové schránky, ze které bude zasíláno e-Podání HPN (pouze v případě, že lékař bude pro zasílání HPN využívat Informační systém datových schránek)
- veřejnou část kvalifikovaného certifikátu, resp. sériové číslo tohoto certifikátu a jeho vystavitele (pouze v případě, že lékař bude pro zasílání e-Podání HPN využívat Veřejné rozhraní pro elektronická podání, případně pokud využije možnosti, nikoliv povinnosti, elektronicky podepisovat zprávy s HPN zasílanými prostřednictvím ISDS)
Kliknutím na tlačítko se nám zobrazí nápověda, jak zprovoznit novou eNeschopenku platnou od 1.1.2020 viz. IČPE (ČSSZ).
Ambulance
- Testování a očkování proti COVID-19
- Registrace na očkování proti COVID-19
- Anamnéza
- Denní záznam
- Dispenzární péče
- Dokument / Zpráva
- eRecept
- Hlášení ošetřujícího lékaře (HOL)
- Inkontinenční pomůcky
- Očkovací kalendář
- Přehled dispenzární péče
- Přehled očkování
- Přehled prohlídek
- Přehled předepsané léčivo
- SmartMEDIX.net
- Žádanka na vyšetření COVID-19 / Hlášení výsledku testů
- Anamnestické údaje
- Audit EZD
- Číselník dispenzárních skupin
- Číselník indikačních skupin
- Číselník prohlídek
- Dekursy - přehled
- Diabetes
- eDávky nemocenského pojištění (eNeschopenka)
- Elektronická zdravotnická dokumentace (EZD)
- Generování PDF zabezpečených heslem (PINem)
- Gravidita
- Laboratorní žádanka
- Medikační list
- Neschopenka
- Očkování
- Operace
- Práce neschopní nebo pobírající DNP
- Prohlídky
- Přehled hospitalizací
- Přehled operací
- Přehled přítomných stavů
- Případ
- Přítomný stav
- Recepty
- Roční výkaz o činnosti ZZ (formulář)
- Specializovaná vyšetření
- Stálé diagnózy
- Šablony laboratorních žádanek
- Trvalá medikace
- Vedení EZD - legislativní rámec
- Vydané poukazy - přehled
- Vyšetření/ošetření FT
- Vyšetření/ošetření K
- Vyšetření/ošetření Z
- Warfarinizace
Ambulance je základní modul, který umožňuje administrativní práci s pacientem. Jeho součástí jsou položky typu identifikace, anamnéza, dekurz, dokument, laboratoř případně účet.