Nápověda k programu SmartMEDIX®

Index nápovědy |  Index modulu  

Elektronická zdravotnická dokumentace (EZD)

Úvod

Elektronická zdravotnická dokumentace (EZD) je v systému SmartMEDIX vedena pod dokumentačními jednotkami. Dokumentační jednotka je entita, která odpovídá jednomu logickému pracovišti poskytovatele, tedy skupině pracovníků, kteří se starají o jednoho pacienta s daným problémem, typicky jde v praxi nejčastěji o jednotlivé IČP (identifikační číslo pracoviště, které definuje pojišťovna). V rámci této dokumentační jednotky mají přiřazení pracovníci stejný přístup ke zdravotnické dokumentaci. Dokumentační jednotku je v rámci struktury pracoviště možno přiřadit libovolné strukturní jednotce.

Podrobný princip vedení EZD je uveden v kapitole Vedení EZD - legislativní rámec.

Přehled dokumentů vedených v systému jako EZD je dostupný v menu pod ikonou EZD v panelu nástrojů či v menu Nástroje -> Přehledy -> eDokumenty (EZD)

Konfigurace

Audit

Před vlastní konfigurací elektronické dokumentace je vhodné provést audit připravenosti systému pro vedení EZD.

To lze udělat přes menu Konfigurace -> Elektronická dokumentace -> Audit stisknutím tlačítka Spustit

Výsledkový protokol následně informuje, které součásti systému jsou či nejsou optimálně připraveny:

https://docs.google.com/drawings/d/1Tj-lGFQCsDrZj4CyUzGiNaRaMT3xeTy21heR5I2k5x4/edit

Založení dokumentační jednotky

V menu Konfigurace -> Elektronická dokumentace  pod volbou Jednotky  je možno na libovolné položce ve struktuře zařízení spadající pod příslušnou licenci vytvořit dokumentační jednotku stiskem tlačítka  Založit dokumentační jednotku...

https://docs.google.com/drawings/d/1Tj-lGFQCsDrZj4CyUzGiNaRaMT3xeTy21heR5I2k5x4/edit

Konfigurace dokumentační jednotky

Přehled potřebných licencí pro EZD

Je uveden v dolní části okna Jednotky.

Licenční politika pro EZD

  1. Hlavní licence - je licence pro dokumentační jednotku
    • dokumentační jednotka by měla odpovídat dokumentaci jednoho logického pracoviště stejné odbornosti (všech pracovníků, kteří se starají o pacienta s daným aktuálním problémem), 
    • dokumentační jednotku tu je možno umístit kamkoli v organizační struktuře
    • součástí hlavní licence je 1 vedlejší licence pro 1 osobu zapisující do EZD (zdravotnický pracovník) v rámci definované dokumentační jednotky
  2. Vedlejší licence - je licence pro (každou další) osobu zapisující do EZD (zdravotnický pracovník)
  3. Pokud zdravotnický pracovník existuje ve více dokumentačních jednotkách v rámci jedné licence systému SmartMEDIX a má již v jedné jednotce přidělenu licenci pro EZD, nepotřebuje licenci pro EZD v další dokumentační jednotce. Nicméně pokud jsou v rámci jedné databáze vedeny dvě licence systému SmartMEDIX a daný pracovník pracuje pod oběma licencemi (typicky různí poskytovatelé), potřebuje svoji licenci pro EZD v každé licenci systému SmartMEDIX. Mezi systémovými licencemi nelze sdílet Vedlejší licenci pro EZD.
    • např.: V rámci jedné databáze polikliniky funguje poskytovatel 1. zdravotní, s.r.o. a 2. zdravotní, s.r.o. Každá společnost má svoji licenci pro systém SmartMEDIX. Pracovník, který má úvazek jak v obou zařízeních, bude potřebovat svoji licenci pro EZD u obou těchto poskytovatelů.
  4. Pokud jde o dokumentační jednotku s velkým množstvím zdravotnických pracovníků, maximální počet potřebných licencí pro vedení EZD odpovídá počtu licencí pro pracovní stanice systému SmartMEDIX v rámci licence systému.
Aktualizace: 26.03.2025 19:31:06

Ambulance

Ambulance je základní modul, který umožňuje administrativní práci s pacientem. Jeho součástí jsou položky typu identifikace, anamnéza, dekurz, dokument, laboratoř případně účet.

Aktualizace: 09.03.2017 18:27:41
Nahoru